Sähköautojen latauspisteet pakollisiksi ei asuinkäytössä oleviin rakennuksiin

Tiesitkö, että sähköautojen latauspiste tulee pakolliseksi rakennuksiin, jotka eivät ole asuinkäytössä ja joissa on yli 20 pysäköintipaikkaa rakennuksen sisällä tai samalla kiinteistöllä *)

Hankinnat ja asennukset on oltava valmiina 31.12.2024 mennessä. Liikenne- ja viestintävirasto Traficom aloittaa latauspisteiden valvonnan heti vuoden 2025 alusta alkaen.

– Rakennuksen omistajan on huolehdittava siitä, että asennusvelvoite täyttyy. Me autamme asiakkaitamme ja selvitämme yhdessä ne sähköautojen latauspisteratkaisut, jotka parhaiten palvelevat yrityksen ja käyttäjien tarpeita. Kartoitamme tilanteen kunkin asiakkaan lähtötilanteen mukaan, painottaa Joensuun Sähköinston palvelupäällikkö Joni Holopainen.

– Kun kyse on rakennuksen arvoa nostavasta investoinnista, on hyvä pohtia vaihtoehtoja.

*) Asentamisveloitteen ulkopuolelle jäävät:

  • Asuinkäytössä olevat rakennukset (kerrosalasta vähintään puolet asumiskäytössä).

  • Rakennukset, joissa ei käytetä energiaa sisäilmaston ylläpitämiseen (lämmitys tai jäähdytys).

  • Puolustushallinnon käytössä olevat rakennukset.

  • Rakennukset, joita omistaa ja käyttää mikroyritys (alle 10 työntekijää, vuosiliikevaihto enintään 2 miljoonaa euroa).

Lue lisää Traficomin sivuilta >


Joensuun Sähköinsto: luotettava kumppani sähköautojen latauspisteiden asennukseen

– Haluamme tehdä sähköautojen latauspisteiden laitevalinnasta ja asennuksesta mahdollisimman selkeän asiakkaillemme. Aluksi voimme jutella puhelimitse tai Teamsin välityksellä, minkä jälkeen etenemme alla olevan toteutusmallimme mukaisesti.

Kattava palvelupakettimme sisältää kartoituksen, suunnittelun, asennuksen, huollon ja kunnossapidon, kuvaa Joni latauspisteiden palveluprosessin kulkua.



Mitä jos juttelisimme
latauspistehankinnoista heti!

  1. Soittele Joni Holopaiselle 050 523 5338 (arkisin klo 9-15) tai

  2. lähetä sähköpostia - kysy lisää ja pyydä tarjous!

  3. Voit myös lähettää yhteydenottopyynnön lomakkeellamme. Soitamme sinulle myöhemmin.

 

Pohdituttaako?
Meiltä usein kysyttyä sähköautojen latauspisteistä

  • Asentamisveloitteen ulkopuolelle jäävät:
    - Asuinkäytössä olevat rakennukset (kerrosalasta vähintään puolet asumiskäytössä).

    - Rakennukset, joissa ei käytetä energiaa sisäilmaston ylläpitämiseen (lämmitys tai jäähdytys).

    - Puolustushallinnon käytössä olevat rakennukset.

    - Rakennukset, joita omistaa ja käyttää mikroyritys (alle 10 työntekijää, vuosiliikevaihto enintään 2 miljoonaa euroa).

    Lue lisää Traficomin sivuilta >

  • Pikakonsultaatio on ilmainen. Käymme läpi latauspisteen keskeiset kysymykset puhelimitse tai Teamsin välityksellä.

  • Kartoituskäynnillä teemme suunnitelman lataustarpeesta ja etsimme parhaan ratkaisun rakennuksen ja käyttäjien kannalta. Kartoituskäynnin hinta on 500 euroa taloyhtiöille ja yrityksille. Vähennämme tämän hinnan asennuspalvelun yhteydessä.

  • Kartoituskäynnin pohjalta laadimme tarkan suunnitelman ja kustannusarvion. Saat tarjouksen sähköpostiisi, ja käymme sen yhdessä läpi. Hyväksynnän jälkeen sovimme asennusajankohdan.

  • Latauslaitteen sijoittelu ja kaapelointireitti katsotaan yhdessä läpi ennen asennusta. Laitteen asennuksen ja testaamisen jälkeen, laitteiden käyttöopastus sovitaan erikseen, mikäli käyttäjä ei ole paikalla.

  • Latauspisteen suunnittelu on yksilöllistä ja sen hintaan vaikuttavat muun muassa:

    - asennuspaikka (seinä vai maa) 

    - etäisyys sähkökeskuksesta 

    - laskutuspalvelun tarve 

    - kuormanhallinnan tarve 

    Latausaseman hinta on lähtökohtaisesti sama.

Edellinen
Edellinen

Excellence Finland edistää laatutyötä Pohjois-Karjalassa   

Seuraava
Seuraava

Työpaikka: putkiasentaja Joensuun LVIS-Konsulteille