Hyvän tekijä -yhtiöt

View Original

Sähköautojen latauspisteet pakollisiksi ei asuinkäytössä oleviin rakennuksiin

Tiesitkö, että sähköautojen latauspiste tulee pakolliseksi rakennuksiin, jotka eivät ole asuinkäytössä ja joissa on yli 20 pysäköintipaikkaa rakennuksen sisällä tai samalla kiinteistöllä *)

Hankinnat ja asennukset on oltava valmiina 31.12.2024 mennessä. Liikenne- ja viestintävirasto Traficom aloittaa latauspisteiden valvonnan heti vuoden 2025 alusta alkaen.

– Rakennuksen omistajan on huolehdittava siitä, että asennusvelvoite täyttyy. Me autamme asiakkaitamme ja selvitämme yhdessä ne sähköautojen latauspisteratkaisut, jotka parhaiten palvelevat yrityksen ja käyttäjien tarpeita. Kartoitamme tilanteen kunkin asiakkaan lähtötilanteen mukaan, painottaa Joensuun Sähköinston palvelupäällikkö Joni Holopainen.

– Kun kyse on rakennuksen arvoa nostavasta investoinnista, on hyvä pohtia vaihtoehtoja.

*) Asentamisveloitteen ulkopuolelle jäävät:

  • Asuinkäytössä olevat rakennukset (kerrosalasta vähintään puolet asumiskäytössä).

  • Rakennukset, joissa ei käytetä energiaa sisäilmaston ylläpitämiseen (lämmitys tai jäähdytys).

  • Puolustushallinnon käytössä olevat rakennukset.

  • Rakennukset, joita omistaa ja käyttää mikroyritys (alle 10 työntekijää, vuosiliikevaihto enintään 2 miljoonaa euroa).

Lue lisää Traficomin sivuilta >


Joensuun Sähköinsto: luotettava kumppani sähköautojen latauspisteiden asennukseen

– Haluamme tehdä sähköautojen latauspisteiden laitevalinnasta ja asennuksesta mahdollisimman selkeän asiakkaillemme. Aluksi voimme jutella puhelimitse tai Teamsin välityksellä, minkä jälkeen etenemme alla olevan toteutusmallimme mukaisesti.

Kattava palvelupakettimme sisältää kartoituksen, suunnittelun, asennuksen, huollon ja kunnossapidon, kuvaa Joni latauspisteiden palveluprosessin kulkua.



Mitä jos juttelisimme
latauspistehankinnoista heti!

See this form in the original post

Pohdituttaako?
Meiltä usein kysyttyä sähköautojen latauspisteistä